|
Експозиція проекту, Галерея "Дзиґа" |
|
|
|
Андрій Бондаренко (UA)
"Передмовлення"
текст, відеоряд |
|
|
|
|
|
1. Януш Балдиґа (PL)
"Колесо крутиться"
відео перформанс, 2012
Колесо крутиться – це перфоманс, дія, під час якої розкручується спіраль і модифікації її досконалого геометричного порядку визначають механічну дисципліну мого руху. Залежність дії від таких простих жестів як викидання, схиляння або обертання визначає сенс ініціації мого руху.
Жовта спіраль приймає круглу форму, викликаючи асоціації з сонячним диском, копійкою, медаллю, або, що для мене цікавіше, ореолом.
Посилаючись на іконографію святих та ангелів, ореол збільшує, звеличує людську фігуру, органічно з нею з'єднуючись.
У заголовку до роботи я уникаю терміну «ореол», хоча гало є базовим елементом будь-якої ікони, будь-коли створеної. Ми кажем, що колесо фортуни обертається невпинно, маючи на увазі що все так є.
Що мене зацікавило у цьому перформансі – це деконструкція, обумовлена спритністю мого тіла, перехід від одного порядку до іншого, від впізнаваного значення сігнум до її цілеспрямованого розпаду.
Рівень обертання колеса з головою перформера зменшує кількість стрічки, яка стає все меншою і меншою. Мінімізований жовтий диск біля голови перформера втрачає свої іконні конотації, гало припиняє надсилати світло в оточення. Жовте коло поступово зменшується до білої площини за моєю спиною.
А сам по собі ореол – це світло замкнене у колі, що не може бути анігільовано, бо навіть у стані дисперсії, воно існує.
Котушка жовтої стрічки 100-метрової довжини підтримується навпроти білої стіни. Я стабілізую її вагою та тиском свого власного тіла. На потилиці знаходиться точка опори, якою я протидію центру колеса, таким чином створюючи ілюзію монументальної ікони.
Саме монументальність була визначною рисою відео-інсталяції Колесо крутиться, що була представлена на Light Move Festival in Łódź у жовтні 2012 р.
Простором для інсталяції був прохід у двір житлового будинку на вул. Пьотрковській 71. Закритий білим екраном вхід, в якому залишено півметровий прохід для жителів, став своєрідним терміналом світла.
Вертикальна проекція у вигляді петлі заповнила весь простір проходу, інтегруючись в архітектуру будинку. Проглядаючись зі сторони вулиці, ілюмінований простір перебував у постійній динаміці з рухами, приваблюючи тим самим погляди людей, які проходили повз, провокуючи їх зупинитись, подивитись, перебити ритм потоку перехожих. |
|
|
|
2. Олена Смага (UA)
"Табернакль"
об’єкт, 2018
Табернакль (лат. tabernaculum - намет, шатро) у Католицькій Церкві - це розташована у вівтарній частині невелика споруда для зберігання євхаристійного хліба, який є тілом і кров'ю Ісуса Христа, живим воплоченим Богом. У церквах східного обряду має назву Дарохранительниця (кивот). Він має бути єдиним, нерухомим, міцним, непрозорим, закритим і захищеним, щоб виключити небезпеку профанації.
Християнський храм заховує табернакль, який ховає освячені хліб і вино, в яких укриті Тіло і Кров Бога.
Коли людина заходить до храму то часто підсвідомо шукає місце, де фізично перебуває Бог. Святеє святих.
Скритий об'єкт поклоніння, до якого звернене все наповнення сакрального простору.
Транссубстанціація – це богословський термін, який намагається прояснити таємницю того як через освячення хліба і вина відбувається зміна цілої сутності (substantia) хліба – в сутність Тіла Христа, і вина – в сутність Його Крові.
Інколи Бог втручається у більш видимий спосіб і змінює навіть вигляд хліба і вина. Зафіксовано багато чудесних випадків, в яких Євхаристійні вино та хліб стають кров'ю та шматком серцевого м'яза людини. Цього явища не здатні пояснити ретельні дослідження науковців.
Для того, щоб віднайти Бога, людина мусить зробити Акт Пошуку.
Пошук сам у собі гарантує результат виявлення, відкриття, певного пізнання в більшій чи меншій мірі того, що завжди існувало, але було скритим через свою неосяжність. |
|
|
3. Віталій Шупляк (UA)
"Cross (0/360)"
відео, 2018
02:10 (відео петля)
"Cross (0/360)" порушує проблему фунцкіонуваня символу у сучасному світі нових медіа. Задає питання, чи символ десакралізується технологією? Досліджує стосунок: sacrum / profanum. Відповідно провокує питання, чи сучасна технологія може допомогти у віднайденню сакрального, чи віддаляє від нього, а може взагалі нічого не змінюється і стоїть на місці? |
|
|
|
|
4. fuse* (IT)
"Dökk"
відео, 2017
Все, що нас оточує є нічим іншим як сукупністю атомів, частинок та електромагнітних полів, що вібрують без певного смислу. Коли ці імпульси інтерпретуються нашим мозком, вони стають кольорами, смаками, музикою, спогадами та емоціями: основами, через які кожен з нас сприймає реальність.
Dökk – це подорож крізь підсвідомість мозку, де реальність репрезентується через слова та універсальні поняття, що набирають форми і знаходять своє розв'язання, перебуваючи у постійному балансуванні між просвітленням та темрявою.
Концепція
Dökk – це слово ісландського походження, що означає «темрява». У деяких культурах відсутність світла може бути інтерпретованою як метафора життя на Землі та сприйняття реальності як падаючої тіні від світла, що не може бути побаченим та відчутим. Виходячи з цієї концепції, наратив розвивався через створення 10-ти кімнат,
поєднаних між собою круговим проходом так, що кінець однієї кімнати збігається з початком іншої.
Італійське слово «stanza» (кімната) може набувати різноманітних значень: це може бути добре визначений фізичний простір, що ізолює нас від зовнішнього світу, але це може бути й духовна сфера, в якій вибудовується сприйняття реальності, в літературі це поняття означає один з видів поеми.
Кімнати від Dökk є результатом поєднання всіх цих значень в єдину символічну форму, що прослідковується у цілому наративі. Всередині цих закуточків розуму, створюються універсальні поняття під час проходження різних життєвих етапів.
Сцена стає місцем, де можливо загубити чиєсь сприйняття простору та часу: місцем у мозку, де реальність реконструюється як результат чиєїсь власної дії та в якій кожен окремий вчинок має свої особливі обставини. |
|
|
|
5. Михайло Барабаш (UA)
"333 біт"
інтерактивна інсталяція
2018
Програмування: Юрій Булка (UA)
Технології: Debian, html5, paper.js, oflow.js
З великої кількості бітів, подібно як з багатьох молекул твориться форма. Її легко розпорошити, але вона, як світовий порядок сходиться назад в форму…
|
|
|
|
6. Тереза Барабаш (UA)
"Світло"
світлова інсталяція
2018
Світло... Воно там, де Ти Його шукаєш... .
|
|
|
|
|